Vi är i dag ett drygt 30-tal medlemmar i varierande ålder och intresseområden som träffas varje helgfria måndagar klockan 18:00 i vår klubbstuga ”Hougen”, som ligger på Hougsudde strax norr om Stenungsund (klicka här för karta). Även torsdagar kan det vara öppet i klubblokalen, kontakta någon i styrelsen för avstämning. Här grejar vi med allt från antenner och jordningar till Arduino- och andra mikrodatorexperiment under ljusa vårkvällar och dunkla vinternätter. Är du intresserad av vår klubbverksamhet, radiokommunikation eller dataelektronik i största allmänhet, tveka inte att kontakta oss. All kontaktinformation finner du under menyvalet SARK Info.

Är du mobil och i närheten av Stenungsund ropa gärna in på någon av våra repeatrar

Senaste på hemsidan

Amatörradio, vad är det?

Vill du veta mer om vad vi radioamatörer håller på med och kanske själv komma igång? Kontakta oss gärna eller kom till vår klubbstuga så berättar vi och visar vad amatörradio är.

Om du vill läsa mer om denna spännande hobby på webben föreslår vi att du klickar på följande två länkar som leder till Sveriges Sändareamatörers hemsida. Där finns väl beskrivet vad det är och hur man kommer igång:
Amatörradio – vad är det?..

Bli radioamatör..

Vi är medlemmar i

Solvärden

Solar
Utsikter för kommande 14 dagar, se K7RA Solar Update under Aktiviteter eller klicka här.