Alla onsdagar utan i juni, juli och augusti ca kl 20.00 samlas några av SK6QAs medlemmar på vår VHF relästation SK6QA/R RV57 145,7125.

Radioträff körs alltid i analogt NFM, detta för att alla medlemmar ska kunna vara med antingen som deltagare eller lyssnare.

På vår relästation kör man NFM med TSQL 114.8 på både rx och tx, detta för att undvika att höra bärvågen från DMR trafiken som ibland pågår.

Du kan komma in på RV57:an via Echolinksystemet om du är i närheten av en uppkopplad repeater. Nodnummret är 284125 som man trycker in på din DTMFmikrofon eller via din handstations trycktangenter.
Numera kan du även komma in via SVX-link, default talgrupp till vår repeater är 24062.
På detta sätt kan alla radiosändaramatörer vara med och deltaga på repeatern även utan radio samt även när man är på resande fot.

För mer information se SARK-info Relästationer i STO området i övre menyn på hemsidan.
Även radiosändaramatörer som inte är med i SK6QA är självklart hjärtligt välkomna att ropa in och deltaga i vår verksamhet.

På SVX-portalen kan man se statusen på reflektorn och repeatrarna som är anslutna.

Kolla in SVX-portalen