Klubbens QSL-rutin

Alla QSOn laddas upp till LoTW, eQSL och Club Log minst en gång i månaden. Däremot är vi sparsamma med att skicka pappers-QSL. Men vi svarar på alla inkommande pappers-QSL antingen via SSA eller direkt. För de senare vill vi ha föradresserade kuvert men bjuder på portot.

SWL-QSL besvaras, både pappers-QSL och eQSL.

OQRS på Club Log besvaras via SSA, alltså som bureau-cards..

SK6QA-qsl-with text

Så här ser framsidan på klubbens QSL-kort ut just nu. Klicka på det om du vill se det i uppförstorat skick!

Medlemsservice: Låt dina egna QSL-kort åka med när klubben skickar sina kort till SSA. Du måste naturligtvis vara medlem i SSA. Ställ korten ovanför den öppna spisen. Kostnad fn 30 öre/st eller QSL-märke.
.
QSL-kort för QSOn som inte finns i din logg kan du returnera till SSA. Skriv Not In Log på dem och ställ dem tillsammans med de avgående korten.

Beställa nya kort?

Klubben köper sina kort från UX5UO print. Gennady har mycket snabb service, sover tydligen aldrig. Leveranstid efter beställning och betalning (t ex via PayPal) cirka 3-4 veckor.

Men det finns andra leverantörer, som LZ1JZ QSL-print och LZ1YE för att nämna några.

Bekvämast är nog Global QSL, utvecklad av 4Z5LZ. Skicka en ADIF-fil och Global ordnar resten. Kolla siten!

Uppdaterat:
2019-11-08/SA6AXR